| BIP |

Malowanie samolotów pasażerskich

Malowanie samolotów pasażerskich

WZL Nr 2 S.A. rozwija swoje usługi Lotnictwa Cywilnego dla samolotów pasażerskich i cargo. Obecnie posiadamy kompleksowe rozwiązania dostosowane do potrzeb linii lotniczych, właścicieli samolotów, leasingodawców, producentów samolotów i operatorów cargo.
Nasz zakład oferuje wykonanie obsług liniowych, bazowych, hangarowych oraz malowanie całych samolotów. Zapewnia także usługi techniczne w zakresie planowanej i nieplanowanej obsługi liniowej i obsługi warsztatowej wybranych komponentów.

Obsługa techniczna – PART 145

WZL Nr 2 S. A. posiada certyfikację EASA PART 145 nr referencyjny PL.145.015.
Zgodnie z PART 145, WZL Nr 2 S. A. zapewnia obsługę bazową dla poniższych typów samolotów:

  • ATR 42-200/300/400/500 (z silnikami Pratt and Whitney of Canada, model PW120 Series);
  • ATR 72 -100/200/212A (z silnikami Pratt and Whitney of Canada, model PW124B lub PW127 Series);

Obsługa liniowa może zostać przeprowadzona na każdym lotnisku w kraju i za granicą dla następujących typów samolotów:

  • ATR 42-200/300/400/500 (z silnikami Pratt and Whitney of Canada, model PW 120 Series);
  • ATR 72 -100/200/212A (z silnikami Pratt and Whitney of Canada, model PW 124B lub PW 127 Series);
  • Boeing 737 “Classic Series” (737-300/400/500) z silnikami CFM56-3 Series;
  • Boeing 737 “Next Generation Series” (737-600/700/800/900/900ER) z silnikami CFM56-7B Series;
  • DHC-8 Series Q400 (z silnikami Pratt and Whitney of Canada, model PW150A Series);
  • Embraer ERJ 170 Series (z silnikami General Electric CF-34-8E5 lub CF34-8E5A1);
  • Embraer ERJ 190 Series (z silnikami General Electric CF-34-10E)

Obiekty

Obsługa bazowa wykonywana jest w najnowocześniejszym hangarze w Europie, składającym się z dwóch części. Uroczyste otwarcie hangaru miało miejsce w 2016 roku.

Pierwsza część hangaru przeznaczona jest do wykonywania obsługi technicznej samolotów do wielkości samolotu 767-300ER i wyposażona w niezbędne urządzenia typu suwnica itd.
Druga część hangaru to malarnia przeznaczona do nakładania powłok malarskich samolotów krótko i średniodystansowych z wykorzystaniem metody natryskowej solid base i base coat – clear coat. Jest ona wyposażona  najnowocześniejsze systemy ogrzewania, wentylacji i oświetlenia.

Auta obsługowe

W ramach usług technicznych w zakresie planowanej i nieplanowanej obsługi liniowej i obsługi warsztatowej wybranych komponentów posiadamy wyspecjalizowany personel, ale także auta obsługowe, dzięki którym możemy świadczyć swoje usługi mobilnie.

Obsługa warsztatowa

W ramach obsługi warsztatowej oferujemy:

  • obsługę, remonty, testy i naprawę szerokiej grupy podzespołów lotniczych
  • naprawy strukturalne i kompozytowe
  • wsparcie inżynieryjne i logistyczne
  • badania NDT
  • obsługę AOG i troubleshooting.
Malowanie samolotów

Malarnia wykonuje malowanie całych samolotów lub części np. kadłubów, skrzydeł, ogona i komponentów samolotu. Wysoko wykwalifikowany personel wykorzystuje najnowocześniejsze narzędzia przemysłowe, sprzęt i materiały zużywalne. Malarnia umożliwia usuwanie powłok malarskich poprzez szlifowanie powierzchni lub usuwanie chemiczne i nakładanie nowej powłoki. Oferta obejmuje również projekt logo lub rysunków reklamowych i nakładanie naklejek samolotu wraz z dopuszczeniem samolotu do lotu zgodnie z wydanymi zatwierdzeniami EASA.

W obiekcie mieszczą się samoloty nie większe niż:

  • Boeing 737 “Classic Series” (737-300/400/500) i “Next Generation Series” (737-600/700/800/900/900ER);
  • rodzina Airbus A320/A321;
  • Embraer ERJ 170/190 Series;
  • Bombardier DHC-8 Series 400.

W malarni już pomalowane zostały samoloty takie jak: ATR-42/72, Beechcraft King Air 350i i SAAB 340.
Połączenie doświadczenia personelu i know-how umożliwia wykonanie profesjonalnej i wysokiej jakości usługi odnowienia powłoki malarskiej, która jest doceniana na całym świecie przez kolejnych klientów.

ATR 72-212 – Sprint Air

ATR 42 – 300 – Astra Airlines

Procesy malowania przeprowadzane w malarni mają najwyższą jakość i są przyjazne dla środowiska.
Malarnia wykorzystuje najnowszą technologię przeznaczoną do malowania renowacyjnego, np. podkład/powłoka lakiernicza i materiały bezchromianowe, które są zgodne z wymogami przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego REACH.

SAAB 340 – Sprint Air

Beechcraft King Air 350

Powłoka malarska samolotu to nie tylko kolor i wygląd. Ma ona za zadanie chronić i konserwować samolot. Nasze profesjonalne usługi zapewniają najlepszą jakość zarówno pod względem estetycznym jak i praktycznym. Nasi wykwalifikowani doradcy pracują zgodnie z ormami jakościowymi i z dbałością o najmniejszy szczegół, od momentu planowania aż do ukończenia malowania i dopuszczenia samolotu do lotu. Jako dostawca kompleksowych usług, oferujemy obsługę techniczną i malowanie regeneracyjne w tym samym czasie postoju samolotu. Zaufanie i partnerstwo tworzą podstawę relacji z klientem.