Tereny, na których usytuowane są obecne WZL Nr 2 S.A. (dawne WZL Nr 4 S.A.) znajdowały się w obszarze będącym własnością Skarbu Państwa i były w przeszłości (od 1945 r.) w zarządzie Ministerstwa Obrony Narodowej reprezentowanego przez Wojskowy Zarząd Kwaterunkowo – Budowlany Warszawa. W 1945 roku utworzono tu remontową jednostkę wojskową byłego ZSRR zajmującą się remontem samolotów wojskowych stacjonujących na lotnisku Bemowo. Jednak już 27 czerwca 1951 roku teren rosyjskiej bazy został przekazany Wojsku Polskiemu i utworzono na nim Jednostkę Wojskową nr 1317 pod nazwą Lotnicza Baza Remontowa (LBR).
Wojskowa Lotnicza Baza Remontowa
Lotnicze Zakłady Remontowe Nr 4
Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 4
Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 4 Spółka Akcyjna
Remont samolotów Pe-2 i silników WK-105
Ilość: 3/12
Remont samolotów Jak-17, Jak-23, silników RD-500
Ilość: 1/2/4
Remont samolotów MiG-15 /-15Bis/17, Lim-1/-2/-5/-5M/ -6Bis
Ilość: 700
Remont samolotów Ił-28
Ilość: 2
Remont silników RD-45F, WK-1, WK-1A, WK-1F, Lis-2, Lis-5
Ilość: 3600
Remont silników R-11 (MiG-21)
Ilość: 1903
Remont i produkcja sprzętu lotniskowego i nielotniczego
Ilość: 7480
Remont silników GTD-350 (Mi-2)
Ilość: 4375
Remont silników 9I56-4, DG4M-1, 2PW8-1, GTD-5M
Ilość: 645
Remont silników AŁ-21F3 (Su-22)
Ilość: 367
Remont silników R-13, R-25 (MiG-21)
Ilość: 89
Naprawa i remont silników TW2-117A/-117AG (Mi-8)
Ilość: 172
Naprawa i remont silników RD-33 (MiG-29)
Ilość: 232
Próby silników CFM56-3 po naprawach i remontach
Ilość: 58
Próby produkcyjne i eksploatacyjne silników F100-PW-229 (F-16)
Ilość: 48
Przygotowania do remontu, napraw i obsługi silnika F100-PW-229
Ilość: WDROŻENIE