Historia Wojskowych Zakładów Lotniczych Nr 2 S.A. jest nierozerwalnie złączona z historią i rozwojem polskiego lotnictwa wojskowego.
Powstanie Ruchomych Warsztatów Polowych. Ten rok datuje się jako początek istnienia firmy. Przemianowanie Ruchomych Warsztatów Polowych na Lotnicze Warsztaty nr 1, gdzie naprawiano sprzęt poradziecki, m. in. Po2, Jak-9, Ił-2.
Lotnicze Warsztaty Nr 1 zmieniają się w Lotnicze Zakłady Remontowe Nr 2. To moment, kiedy zaczęto remontować samoloty odrzutowe. Samoloty produkowano na radzieckiej licencji, m. in. Mi-15, MiG-17, Lim-2. Lim-5. Lim-6. W kluczowym okresie zimnej wojny w Zakładach remontowano ok. 100 samolotów w ciągu roku. Zbiegło się to w czasie z przełomowym momentem rozwoju Sił Powietrznych, których flota liczyła ok. 1000 samolotów rocznie.
Lotnicze Zakłady Remontowe Nr 2 stają się od tej pory Wojskowymi Zakładami Lotniczymi Nr 2.
Rozpoczęcie remontów i napraw samolotów Su—22.
Zakończenie pierwszego remontu samolotu MiG-29, po wygranym przetargu na przeprowadzenie napraw tego typu samolotów.
W wyniku przeprowadzonej komercjalizacji przekształcenie firmy w Spółką Akcyjną.
Powstanie autoryzowanego Centrum Serwisowego dla samolotów Cirrus.
Początek serwisowania samolotu C-130.
Realizacja umowy na doposażenie 16 samolotów MiG-29 Polskich Sił Powietrznych.
Zakończenie remontu prototypowego śmigłowca Mi-8.Otrzymanie uprawnień do wykonywania remontów seryjnych samolotów tego typu.
Początek działalności Krajowego Centrum Serwisowego F-16.
Wejście do Grupy Kapitałowej PGZ.
Rozpoczęcie Obsługi Głównej PDM (Programmed Depot Maintenance) samolotu C-130.
Realizacja remontów weryfikacyjnych 16 samolotów Su-22M4K i Su-22M3K.
Oddanie do eksploatacji kompleksu hangarowego dla dużych samolotów cywilnych i transportowych, składającego się z części obsługowej i malarni.
Zawarcie umowy z Inspektoratem Uzbrojenia MON na dostawę i zabudowę systemu identyfikacji bojowej IFF (tzw. Systemu „swój-obcy”) na 16 samolotach MiG-29 z 23 Bazy Lotnictwa Taktycznego z Mińska Mazowieckiego.