Malarnia wojskowa
Wydział Malarni Wojskowej wykonuje usługi malarskie w zakresie malowania na mokro:
- nakładania powłok lakierniczych na podwieszenia i samoloty wojskowe Polskich Sił Zbrojnych takie jak: MiG-29, Su-22, F-16 oraz C-130, specjalnymi farbami do malowania maskującego rekomendowanymi przez producentów samolotów,
- malowania sprzętu lotniskowo-hangarowego,
- malowania pojazdów wielkogabarytowych,
- malowania urządzeń i elementów.
Każdy proces malowania może obejmować czynności dostosowane do potrzeb klienta. Oferujemy:
- chemiczne usunięcie starej powłoki lakierniczej,
- usunięcie powłoki za pomocą blastingu: selektywne usuwanie powłoki lakierniczej przy użyciu systemu PMB (Plastic Media Blasting) na hangarze lub wyposażenia mobilnego,
- zmatowienie starej powłoki lakierniczej,
- nałożenie gruntu na oczyszczoną powierzchnię lub nałożenie konwersyjnej powłoki chromianowej,
- nałożenie podkładu pośredniego,
- nałożenie emalii nawierzchniowej.
Wydział Malarni składa się z czterech hangarów przeznaczonych do malowania i przygotowania powierzchni, w zależności od dodatkowego wyposażenia, o gabarytach: szerokość 21 m, długość 23/30 m, wysokość 8 m:
- dwa hangary przeznaczone są do malowania detali w otwartych kabinach lakierniczych i zamkniętej bezpyłowej kabino-suszarce, gdzie proces suszenia odbywa się z wykorzystaniem ogrzewania endotermicznego oraz pieca IR do suszenia detali,
- dwa hangary do malowania samolotów i detali.
Trzy hangary wyposażone są w system nawilżania oparty na wodzie demi. Proces aplikacji farby na samolot oraz schnięcia jest monitorowany za pomocą termohigrometrów, rejestrujących całodobowo warunki malowania i schnięcia w postaci zapisów wartości temperatury oraz wilgotności względnej. Nad zgodnością procesu malowania z dokumentacją czuwa Wydziałowa Kontrola Jakości.
Informacje
Piotr Kochanowski
Kierownik Wydziału Malarni
/