Natryskiwanie plazmowe

W procesach remontu silników lotniczych bardzo często nieodzownym jest wykonanie regeneracji metodą natryskiwania plazmowego. Na potrzeby remontowanych silników wykonywane są warstwy metaliczne i ceramiczne stanowiące powierzchnie uszczelnień czołowych oraz warstwy zwiększające odporność na zużycie cierne. Natryskiwanie wykonywane jest z zastosowaniem materiałów proszkowych przy użyciu palników i zasilane mieszaniną gazów: argonu i wodoru. Eksploatowane stanowiska natryskiwania plazmowego są półautomatyczne.

Proces natryskiwania plazmowego jest stosowany w zakładzie od 1992 roku i wobec rosnącego udziału zastosowań w kolejnych typach remontowanych silników jest ciągle rozwijany. Posiadamy również certyfikowane laboratorium badania warstwy natryskiwanej, wyposażone w najnowszą aparaturę kontrolno-pomiarową. Zapewnienie najwyższych światowych standardów produkcji gwarantują posiadane certyfikaty AS9100, NADCAP.

Od 2010 roku WZL 2 S.A. uczestniczą w procesie produkcyjnym segmentów kierownic turbiny niskiego ciśnienia silników GE90 oraz GEnx-2B służących do napędu samolotów Boeing 777, 747 i 787.

Oferta

Nasza oferta skierowana jest nie tylko do przemysłu lotniczego, lecz także do przemysłu metalurgicznego, energetycznego, maszynowego, motoryzacyjnego oraz wojskowego. Jesteśmy gotowi na wykonywanie regeneracji części maszyn za pośrednictwem nałożenia różnych powłok metodą plazmową oraz wykonanie kompleksowej obróbki mechanicznej nałożonej powłoki.

Doświadczenie
  • kooperacja z Avio Polska (Avio S.p.A.),
  • ponad 20 000 powłok wykonanych na komercyjnych częściach silników,
  • powłoki antycierne, dyfuzyjne oraz wypełniające do zastosowań wojskowych dla polskich Powietrznych Sił Zbrojnych.