Historia WZL Nr 2
Historia Wojskowych Zakładów Lotniczych Nr 2 S.A. jest nierozerwalnie złączona z historią i rozwojem polskiego lotnictwa wojskowego.
1923
Odzyskanie przez Polskę lotniska i hangarów technicznych (dzisiejsze obiekty WZL Nr 2 S.A.) na mocy Traktatu Wersalskiego.
1946
Powstanie Ruchomych Warsztatów Polowych. Ten rok datuje się jako początek istnienia firmy. Przemianowanie Ruchomych Warsztatów Polowych na Lotnicze Warsztaty nr 1, gdzie naprawiano sprzęt poradziecki, m. in. Po2, Jak-9, Ił-2.
1957
Lotnicze Warsztaty Nr 1 zmieniają się w Lotnicze Zakłady Remontowe Nr 2. To moment, kiedy zaczęto remontować samoloty odrzutowe. Samoloty produkowano na radzieckiej licencji, m. in. Mi-15, MiG-17, Lim-2. Lim-5. Lim-6. W kluczowym okresie zimnej wojny w Zakładach remontowano ok. 100 samolotów w ciągu roku. Zbiegło się to w czasie z przełomowym momentem rozwoju Sił Powietrznych, których flota liczyła ok. 1000 samolotów rocznie.
1982
Lotnicze Zakłady Remontowe Nr 2 stają się od tej pory Wojskowymi Zakładami Lotniczymi Nr 2.
1989
Rozpoczęcie remontów i napraw samolotów Su—22.
1997
Zakończenie pierwszego remontu samolotu MiG-29, po wygranym przetargu na przeprowadzenie napraw tego typu samolotów.
2008
W wyniku przeprowadzonej komercjalizacji przekształcenie firmy w Spółką Akcyjną.
2010
Powstanie autoryzowanego Centrum Serwisowego dla samolotów Cirrus.
2010
Początek serwisowania samolotu C-130.
2011-2014
Realizacja umowy na doposażenie 16 samolotów MiG-29 Polskich Sił Powietrznych.
2011
Zakończenie remontu prototypowego śmigłowca Mi-8.Otrzymanie uprawnień do wykonywania remontów seryjnych samolotów tego typu.
2013
Początek działalności Krajowego Centrum Serwisowego F-16.
2014
Wejście do Grupy Kapitałowej PGZ.
2015
Rozpoczęcie Obsługi Głównej PDM (Programmed Depot Maintenance) samolotu C-130.
2015
Realizacja remontów weryfikacyjnych 16 samolotów Su-22M4K i Su-22M3K.
2016
Oddanie do eksploatacji kompleksu hangarowego dla dużych samolotów cywilnych i transportowych, składającego się z części obsługowej i malarni.
2016
Zawarcie umowy z Inspektoratem Uzbrojenia MON na dostawę i zabudowę systemu identyfikacji bojowej IFF (tzw. Systemu „swój-obcy”) na 16 samolotach MiG-29 z 23 Bazy Lotnictwa Taktycznego z Mińska Mazowieckiego.